.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بابایی خبر داد :
اختصاص تسهیلات 30 میلیونی به مسکن خبرنگاران غرب مازندران
مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از اختصاص تسهیلات 30 میلیونی با نرخ سود ارزان به مسکن خبرنگاران غرب مازندران خبر داد.
اختصاص تسهیلات 30 میلیونی به مسکن خبرنگاران غرب مازندران

به گزارش شمال نیوز، علی بابایی‌کارنامی عصر دیروز در جلسه بررسی مشکلات تعاونی مسکن خبرنگاران غرب مازندران با بیان اینکه احترام به قشر خبرنگار با توجه به خدمات سازنده و بی‌ریای آنان در جامعه منشأ اثر فراوانی برای تمام مردم است، اظهار کرد: با توجه به مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته برای مسکن خبرنگاران غرب مازندران تصمیم گرفته شد تا این موضوع در شورای مسکن استان بررسی و حل‌ و فصل شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای بررسی‌های صورت گرفته قرار شد تا برای اعضا تسهیلات 30 میلیون تومانی بانک مسکن بدون سپرده و با نرخ ارزان قیمت براساس چارچوب قانونی اختصاص یابد، افزود: حق‌الناس بخشودنی نیست و اگر چنانچه تخلفی در اجرای این پروژه صورت گرفته باشد تا ریال آخر آن را باز پس خواهیم گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه برای اطمینان خاطر اعضای شرکت تعاونی مسکن خبرنگاران غرب مازندران بازرسانی از این اداره‌کل برای بررسی اسناد ملی شرکت احضار می‌شوند تصریح کرد: با اعزام بازرسان ابتدا تا انتهای این کار مورد بررسی قرار می‌گیرد و چنانچه مشکلی در اثر سوءمدیریت به‌وجود آمده باشد به شدت برخورد می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر تعاونی‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این نشست گفت: وضعیت مالی، دفاتر و وضعیت حقوقی شرکت‌ تعاونی مسکن خبرنگاران غرب مازندران به‌صورت تیمی رصد می‌شود و با تنظیم گزارش نهایی، در مجمعی با حضور تمام اعضا اعلام می‌کنیم.

موسی بابا‌جان‌پور در پاسخ به سئوال اعضا مبنی بر اینکه آیا به علت تاخیر در ساخت پروژه و در صورت انصراف از ادامه حضور مشمول سود حاصل از دیرکرد نیز می‌شود، افزود: مطابق اساس‌نامه شرکت‌های تعاونی‌ با توجه به اینکه تمام مبالغ دریافتی در اجرای پروژه‌ها مصرف می‌شود بنابراین هیچ‌ سوددهی در شرکت‌های تعاونی مسکن به‌صورت نقدی در اختیار افراد قرار نمی‌گیرد.

وی درباره چگونگی خروج اعضا از شرکت تعاونی مسکن خبرنگاران نیز خاطر‌نشان کرد: یکی از شرایط خروج از عضویت جایگزین کردن افرادی است که باید شرایط عضویت عمومی و اختصاصی را داشته باشند و براساس رأی هیئت مدیره و قانون پذیرش در مجمع عمومی می‌توانند کار جایگزینی را انجام دهند.

فرماندار چالوس نیز حمایت خود را برای رفع مشکلات موجود بر سر راه مسکن خبرنگاران غرب مازندران اعلام کرد و گفت: با پیگیری‌هایی انجام شده این موضوع در جلسه شورای مسکن استان با حضور معاون عمرانی استاندار مطرح شد.

محمد‌ناصر زندی با تاکید بر همکاری همه اعضا و مسئولان دست‌اندرکار این پروژه اظهار کرد: از آنجایی که پروژه مسکن خبرنگاران یک کار جمعی است،نیاز به روحیه، فرهنگ عمومی و خرد جمعی دارد و باید با توجه به توانمندی‌های افراد هر چه زودتر برای رفع نواقص و روند اجرای پروژه تلاش شود.

وی با بیان اینکه پروژه مسکن خبرنگاران در قالب شرکت تعاونی است، بنابراین اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان مرجع اصلی رسیدگی باید با نظارت دقیق، بررسی‌ها و بازدیدهای لازم اقدامات جدی را در این زمینه انجام دهد،گفت: امیدواریم با نگاه ویژه مسئولان استانی، تلاش و مشارکت اعضای شرکت تعاونی و با توجه به تخصیص اعتبارات و تسهیلات بانکی هر چه زودتر شاهد اجرای موفق این پروژه باشیم.

به گزارش فارس، کلنگ مسکن‌دار شدن خبرنگاران غرب مازندران همزمان با 17 مرداد (روز خبرنگار) سال 90 توسط استاندار وقت در روستای تازه‌آباد چالوس بر زمین زده شده است.

اگرچه این اقدام بسیاری از خبرنگاران غرب مازندران را که از درآمد مالی زیادی برخوردار نیستند و تنها با عشق و علاقه گام در این راه می‌نهند را خوشحال کرده بود اما به‌دلیل عدم تحقق وعده ساخت آن در دو سال گذشته شیرینی این خبر به کام آنان تلخ شد.

از جمله مشکلاتی که منجر به تعویق افتادن روند اجرایی این پروژه شد مشکلات مالی و عدم تحقق وعده‌ها از سوی مسئولان ذی‌ربط و بانک‌های عامل بود.

با وجود پیگیری‌های مستمر استانداران قبلی و فعلی مازندران، معاون سیاسی امنیتی استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران سابق و فعلی چالوس و نیز بسیاری از مسئولان و دست‌اندرکاران این پروژه 192 واحدی تنها با 20‌ درصد پیشرفت فیزیکی با گذشت سه سال بر روی زمین مانده است.

با وجود بررسی‌های صورت گرفته و عدم تحقق وعده‌ها اعتراض اعضای شرکت تعاونی مسکن خبرنگاران غرب مازندران مبنی بر ناقص ماندن این پروژه آن هم برای افرادی که تمام هم و غم آنها بررسی مشکلات مردم و پیگیری برای برطرف شدن معضلات آنها است را در برداشت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ناشناس 24 اسفند 1393
من نمی دانم اقای بابایی با چه دانش و تجربه ای برمسند اداره تعاون و رفا نشسته است از استاندار می خواهیم این نیرو بی تجربه و نا کارامد را هر چه زودتر بگیرد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.